10 NEJLEPŠÍCH DESEK ROKU 2015 » CountryZone.net

Country Zone Radio
Následujte nás na Facebooku
Krátké zprávy
20.06.2014

V přípravách je nový životopisný film o další velké country hvězdě a tentokrát se dostane na stříbrné plátno příběh samotného Hanka Williamse. Produkce si již zajistila práva na použití Williamsových hitů jako například "I'm So Lonesome I Could Cry", "Your Cheating Heart" nebo "Hey Good Lookin'". Film ponese název "I Saw The Light" a minulý týden byl oznámen herec, který ztvární hlavní roli. Bude jím britský herec Tom Hiddleston, pro kterého to bude docela nezvyklá role, jelikož naposledy zazářil jako hvězda populárních scifi blockbusterů jako Thor nebo Avengers.

20.06.2014

Před 3 lety byly představeny zbrusu nové ceny s názvem American Country Awards, zkráceně ACA's, které se pravidelně začaly předávat v Las Vegas vždy v prosinci. První tři ročníky moderoval Trace Adkins a o vítězích rozhodovali pouze fanoušci. Jednalo se již o 4. ceremoniál s předáváním country cen - po nejprestižnějších od CMA, přes konkurenční ACM až po ceny televize CMT, CMT Music Awards. Nyní dochází ke změnám a ACA's se přejmenují na American Country Countdown Awards a celá akce se přestěhuje do Nashvillu. ACC Top 40 je jednou z nejúspěšnějších rozhlasových show, kterou po dlouhá léta moderoval Bob Kingsley a v roce 2006 přřevzal otěže Kix Brooks. Otázkou zatím zůstává, zda bude tento ceremoniál moderovat přímo Brooks nebo někdo jiný.

19.06.2014

Kacey Musgraves, která nedávno nahrála koncert pro CMT Crossroads, kde vystupují country umělci spolu s hudebníky z jiných žánrů a vzájemně hrají své známé písně. Kacey Musgraves si jako parťačku vybrala popovou hvězdu Katy Perry, ale tím její hvězdné kolaborace nekončí. Minulý týden strávila Kacey nějaký čas ve studiu, kde natočila duet s Brianem Wilsonem, vokalistou legendární kapely Beach Boys.

11.02.2013

Zpěvačka Gretchen Wilson, která před 8 lety otřásla country světem svými megahity "Redneck Woman" a "Here For The Party", se nyní vrací a v letošním roce plánuje vydat hned 3 desky. Její album "Right On Time", které přinese 12 zcela nových skladeb, vyjde 2. dubna na zpěvaččině vlastním labelu Redneck Records. Na konci května pak ještě Gretchen vydá kolekci remaků svých oblíbených rockových klasik ze 70. let a v závěru roku pak své první vánoční album.

11.02.2013

2. dubna vyjde album k poctě Johna Denvera, který v roce 1997 zahynul při leteckém neštěstí. Denverovy písně si zazpívala směsice interpretů z různých žánrů, přičemž country na této kompilaci zastupuje Emmylou Harris se skladbou Take Me Home Country Roads" a kapela Old Crow Medicine Chow s písní "Back Home Again".

více
Následujte nás na Twitteru

10 NEJLEPŠÍCH DESEK ROKU 2015

Autor: Petr Mečíř

ACR Records
Recenze 30.12.2015

V závěru každého roku se obvykle sestavují žebříčky nejlepších desek, které vyšly v daném roce. Samozřejmě záleží na tom, kdo dané přehledy nejlepších desek sestavuje a jaká kritéria zvolí. Pokud bude nejlepší desky roku 2015 dávat dohromady hudební kritik, dá na 1. místo bezpochyby debutovou desku Chrise Stapletona "Traveller". Kdyby ale takový žebříček sestavovala 12-letá fanynka, tak na 1. místo zřejmě zvolí letošní desku Luka Bryana "Kill The Lights" a starší posluchači by patrně vybrali společné album Willieho Nelsona a Merlea Haggarda "Django & Jamie".

Náš žebříček je přehledem 10 nejzajímavějších desek roku 2015 a sestaven je čistě z lásky ke country hudbě. Prodeje desek ani recenze hudebních kritiků nebyly při výběru brány v potaz. Do výběru jsme zahrnuli desky s poctivou country hudbou, z nichž některé mohly posluchačům uniknout.

10. místo - Thom Shepherd - 12 Pack

Thom Shepherd - 12 Pack

Thom Shepherd je znám hlavně jako textař a přestože coby sólový zpěvák komerčního úspěchu nikdy nedosáhl, rozhodně stojí za povšimnutí. Vydává nezávislé desky plné pohodové muziky, ze které je cítit, jak ho opravdu baví život. Letos vydal kolekci "12 Pack" se songy, které napsal během posledních pár let. Thom je geniální textař, jehož hlavní doménou jsou pijácké songy, na které se na této desce zvlášť zaměřil. Největší úspěch zaznamenal s hitem "Always" Saturday Night", kterému se dostalo velké odezvy na radiu Margaritaville. Za pozornost ale stojí i "Beer Season", "Beer Pong Anthem" nebo "Drunk I Am". Thomovy texty jsou vtipné a poslech desky "12 Pack" určitě stojí za to.

01. I Wasn't Gonna Drink Today (feat. Kevin Fowler)
02. Beer Pong Anthem
03. Always Saturday Night
04. Little Miss Everything
05. How 'bout A Shot (feat. Cory Morrow)
06. Pour Some More Por Favor (feat. Aj Castillo)
07. Beer Season
08. Drunk I Am
09. Pier Pressure (feat. Roger Creager & Jason Allen)
10. The Texas Way
11. Friday Night Drunk
12. Drinkin' And Dialin'
13. Dogcatcher
14. Take Yer Drunk Ass Home

9. místo - Billy Yates - These Old Walls

Billy Yates - These Old WallsBilly Yates letos vydal již své 10. studiové album a z toho 9. na svém vlastním labelu. Přestože písně Billyho Yatese nahrála spousta hvězd od George Jonese a Willieho Nelsona, přes George Straita a Kenneyho Chesney až po Joea Nicholse a Chrise Younga, tak jako sólový zpěvák je paradoxně známější v Evropě než v Americe. Během let si vybudoval velmi silnou posluchačskou základnu především v Norsku, Holandsku, Dánsku a Anglii, kam jezdí pravidelně koncertovat. Na letošní desku "These Old Walls" připravil novou porci té nejtradičnější country. Mezi svými příznivci sklidil úspěch hlavně za skladby "Zeros" a titulní skladbu "These Old Walls". V dnešním světě, kde se country hojně míchá s rapem, hip hopem a r'n'b jsou desky Billyho Yatese opravdovým pohlazením na country duši.

01. Her Old Stompin' Grounds
02. No Fool Like an Old Fool
03. These Old Walls
04. Fallin' All Over Myself
05. She's Got a Heart
06. You Must Be Out of Your Mind
07. Zeros
08. It's Just a Scratch
09. Waitin' for the World to Turn My Way
10. Carry On
11. Potter's Hands
12. That's All She Wrote

8. místo - Daryle Singletary - There's Still A Little Country Left

Daryle Singletary - There's Still A Little Country LeftDaryle Singletary má každou svoji desku opravdu vymazlenou a při poslechu téměř jakékoliv jeho řadovky má člověk pocit jakoby poslouchal výběr hitů. Na novince "There's Still A Little Country Left" tentokrát vyloženě brojí za zachování tradiční country. V úvodní písni "Get Out Of My Country" útočí na zpěváky, kteří nejsou autentičtí. (V refrénu přímo zpívá, že jestli nežijí to, co zpívají, tak jim to nevěří a pokud přišli do Nashvillu kvůli penězům, tak mají vypadnout z "jeho country"). Ve skladbě "Too Late To Save The World", která zní jako by byla z katalogu Raye Price, vybízí k záchraně country hudby návratek k písním, které nesou nějaký příběh a mají hlubší význam. Zlatým hřebem desky je pak titulní "There's A Little Country Left", kde Daryle v textu zmiňuje, že stále zbývá trochu country, když Eddie Stubbs stále hraje píseň na jeho přání. Eddie Stubbs, legendární moderátor radia WSM650 a konferenciér z Grand Ole Opry, pak tuto píseň osobně uzavírá. Bonusem na desce je pak duet s Johnnym Paycheckem. Před 3 lety objevil Paycheckův bývalý manažer na své půdě nahrávky Johnnyho Paychecka z roku 1992, kde byla i neznámá skladba "Only Hell My Mama Ever Raised". Daryle Singletary nahrál své vokály a pak se namixovali jako duet. Tato třešnička na dortu sama o sobě stojí za pořízení celé desky.

01. Get Out Of My Country
02. Say Hello To Heaven
03. Sunday Mornin' Kind Of Town
04. Spilled Whiskey
05. Like Family
06. So Much Different Than Before
07. Enough To Lie To Me
08. Wanna Be That Feeling
09. Too Late To Save The World
10. There's Still A Little Country Left
11. I'm The Only Hell My Mama Ever Raised (feat. Johnny Paycheck)

7. místo - George Strait - Cold Beer Conversation

George Strait - Cold Beer ConversationVydání 29. řadové desky George Straita s názvem "Cold Beer Conversation" bylo velké překvapení. Zpěvák o ní informoval na tiskovce v Las Vegas 22. září a album vyšlo o 3 dny později. Desku není třeba příliš popisovat, zkrátka jde o prvotřídní porci pohodové muziky, jak jsme u Kinga George již dávno zvyklí. Strait se před pár lety na stará kolena pustil do textování a vytvořil autorský tandem se svým synem Bubbou. Na novou desku zařadili 3 společné skladby včetně prvního singlu "Let It Go". Jinak George Strait již tradičně čerpal od těch nejlepších textařských es z Nashvillu jakými jsou Bill Anderson, Jamey Johnson, Brandy Clark, Tom Shapiro nebo Straitův dvorní skladatel Dean Dillon. S novou deskou "Cold Beer Conversation" si George Strait drží svůj vysoký standard a tato novinka by ve sbírkách country posluchačů chybět neměla.

01. It Was Love
02. Cold Beer Conversation
03. Let It Go
04. Goin' Goin' Gone
05. Something Going Down
06. Take Me To Texas
07. It Takes All Kinds
08. Stop And Drink
09. Everything I See
10. Rock Paper Scissors
11. Wish You Well
12. Cheaper Than A Shrink
13. Even When I Can't Feel It

6. místo - Clint Black - On Purpose

Clint Black - On PurposeClint Black letos vydal první studiové album od roku 2005. Proč si dal ale tolik na čas? V rozhovoru pro People Magazine prozradil, že za posledních 10 let napsal písně, které by vydaly na 4 solidní desky, avšak vše zkomplikovalo jednání s hudebními vydavatelstvími. Jak Black uvedl, všichni mu chtěli podsouvat písně, které by mohly mít komerční úspěch v rádiu, ale on nechtěl slevit z toho, že vždy výhradně nahrával jen svoje vlastní věci. "Řekl jsem jim, že pokud mě nechtějí jako textaře, tak mě nemohou pochopit ani jako umělce." Nakonec vydal novou desku s názvem "On Purpose" na vlastní značce Blacktop Records a sám si desku produkoval. Díky tomu mohl nahrál 14 písní, jejichž je sám autorem nebo aspoň spoluautorem. Na albu je také duet "You Still Get To Me" s Clintovou manželkou, herečkou Lisou Hartman Black. Dalšími hosty na albu je pak duo Big & Rich, kteří si zazpívali ve skladbě "Beer". Clint je stále ve vrcholné textařské, instrumentální i pěvecké formě. Přestože od něho fanoušci novou desku neviděli 10 let, ve skutečnosti nikdy koncertovat, psát a tvořit nepřestal. Album "On Purpose" patří mezi Blackovy nejlepší desky.

01. Time For That
02. Better And Worse
03. Summertime Song
04. One Way To Live
05. Doing It Now for Love
06. You Still Get To Me
07. Right On Time
08. Still Calling It News
09. Making You Smile
10. Stay Gone
11. Breathing Air
12. Beer
13. The Trouble
14. The Last Day

5. místo - Aaron Tippin - Aaron Tippin 25

Aaron Tippin - Aaron Tippin 25Aaron Tippin letos slavil 25, výročí a k tomu si nadělil speciální dvoudesku. Na první disk nahrál svých 10 největších hitů včetně "You've Got To Stand For Something", "There Ain't Nothing Wrong With The Radio" a "Kiss This". Jedná se o nové nahrávky, protože práva na originální master tracky vlastní původní nahrávací společnosti. Aaron si dal na nových verzích hodně záležet a prakticky není poznat, že nejsou původní tracky. Největěí peckou je druhý disk kolekce, na který Aaron nahrál 15 nových písní. Většina z nich jsou velmi povedené vypalovačky, duet s manželkou Theou, také trochu bluegrassu, prostě od všeho něco. Poslední skladba, lehce swingující "Let's Stay Together" je duet s Aaronovým 17-letým synem Tomem, kterého chtěl pyšný otec představit svým posluchačům a opravdu se to povedlo. Album "Aaron Tippin 25" je opravdová lahůdka, kterou velmi doporučujeme!

DISK #1
01. You've Got To Stand For Something
02. There Ain't Nothin' Wrong With The Radio
03. My Blue Angel
04. Working Man's Ph.D.
05. Honky-Tonk Superman
06. I Got It Honest
07. That's As Close As I'll Get To Loving You
08. Big Boy Toys
09. Kiss This
10. Where The Stars And Stripes And The Eagle Fly

DISK #2
01. Real People
02. Working Girl
03. Easier Unsaid Than Undone
04. On This Side Of Life
05. That Makes Me Thirsty
06. I'm A Mechanic
07. Without A Kiss
08. You Make Me Beautiful
09. Free To Be Me
10. God's Not Through With Me Yet
11. Keep Your Hands To Yourself
12. Mountain Man
13. The House Of The Lord
14. The Way You Look Tonight
15. Let's Stay Together

4. místo - Wade Hayes - Go Live Your Life

Wade Hayes - Go Live Your LifeNejprve je třeba říct, že je hotovým zázrakem, že nová deska Wadea Hayese vůbec vyšla. Zpěvák byl v roce 2011 diagnostikován rakovinou tlustého střeva 4. stupně, která mu dávala jen 8% šanci na přežití. Tehdy své pocity shrnul s písni "Is It Already Time". Z nemoci se vylízal, pak se mu opět vrátila a on ji jako zázrakem překonal znovu. Dnes občas vystupuje jako motivační řečník na lékařských konferencích, protože ani doktoři nechápou, jak to mohl přežít. Jeho nová deska "Go Live Your Live", kterou vydal pomocí crowdfundingové kampaně, představuje Wadea Hayese jako nového člověka s úplně novým žebříčkem hodnot. Wadeův jedinečný hlasový ani instrumentální talent nemocí nijak neutrpěl a jeho nová deska odráží neskrývanou radost ze života.

01. Go Live Your Life
02. Love Knew Better
03. Bluebonnet Blues
04. She Is Home
05. Wrecking Ball
06. Here and Her
07. Let You Go
08. Remember The Alimony
09. Old Dirt Road
10. If The Sun Comes Up

3. místo - Diamond Rio - I Made It

Diamond Rio - I Made ItFanoušci Diamond Ria si na novou desku muziku museli počkat celých 13 let. Kapela za tu dobu sice vydala vánoční desku, gospelovou desku i živé album, ale regulérní studiové album vydali až letos. Deska vznikala řadu let, kdy každý rok natočili pár nových skladeb. Kolekce "I Made It" je opravdovou hudební lahůdkou a jedna skladba je lepší než druhá. Některé songy jsou po instrumentální i pěvecké stránce velmi originální a možná i trochu ulítlé, ale takoví byli Diamondi vždycky. Desku "I Made It" si kapela vydala sama na sebe a CD lze koupit pouze na jejich webu, v digitální podobě je pak album k dispozici také na iTunes a Amazonu.

01. I Love This Song
02. Ride The Range
03. I Made It
04. I Can't Think Of Anything But You
05. Crazy Life
06. Beckett's Back Forty Acres
07. Lay Your Lovin' On Me
08. Finding My Way Back Home
09. If You're Willing
10. I'll Wait For You
11. Walking By Beauty

2. místo - Alabama - Southern Drawl

Alabama - Southern DrawlKdyž nebudeme počítat 3 gospelové desky a 2 živáky, tak Alabama letos vydala nové studiové album po dlouhých 14 letech. V roce 2003 ukončili činnost monumentálním rozlučkovým turné a na podiu veřejně vystoupili až v roce 2011 jako hosté Brada Paisleyho na CMA Music Festivalu. Potom začali opět koncertovat, ale další 4 roky trvalo, že dali dohromady novou řadovou desku. A jaká nová Alabama je? Přesně taková, jak fanoušci doufali! Najdeme tu vše: pořádné vypalovačky ("Southern Drawl", "Hillbilly Wins The Lotto Money"), píseň na sociální téma, jakými byla Alabama známá ("American Farmer"), klasickou taneční pecku s divokým houslovým závěrem ("Footstompin' Music"), lovesongy ("As Long As There's Love", "Come Find Me") a po jedné sólové skladbě tu mají i Jeff Cook ("No Bad Days") a Teddy Gentry (It's About Time"). Owenovi a Cookovi bylo letos 66 let, Gentrymu bude v lednu 64, ale nijak to není znát a stále jim to skvěle hraje i zpívá jako před 30 lety. Novinka "Southern Drawl" naprosto splnila veliká očekávání a opravdu se povedla.

01. Southern Drawl
02. Wasn't Through Lovin' You Yet
03. This Ain't Just a Song
04. As Long As There's Love
05. Back To the Country
06. Hillbilly Wins the Lotto Money
07. Come Find Me
08. No Bad Days
09. One On One
10. American Farmer
11. It's About Time
12. Footstompin' Music
13. I Wanna Be There

1. místo - Alan Jackson - Angels And Alcohol

Alan Jackson - Angels And AlcoholAlan Jackson letos vydal jedno z nejlepších alb své kariéry, ale jelikož po odchodu od Aristy před 5 lety nedělá na svoji muziku prakticky žádnou propagaci, jeho letošní album bohužel opět zapadlo. Na desce "Angels And Alcohol" lyricky i pěvecky dosahuje vyloženého mistrovství. Jak už je zvykem, většinu písní napsal zcela sám. Tematicky čerpal tradičně z rodiny: titulní skladba "Angels And Alcohol" je o jeho vztahu s manželkou Denise, "You Can Always Come Home" zase napsal pro svou prostřední dceru, která se odstěhovala do Kalifornie. Jackson opět podpořil svého synovce Adama Wrighta a i na tuto desku natočil jednu píseň od něho a jeho manželky Shannon ("The One You're Waiting On"). Dobrá polovina písní na desce se mohla stát singly, ale do rádií byla vydána jen line-dancová pecka "Jim And Jack And Hank", která se nedostala ani do Top 40. Celkově jde o fantastické album, které dokazuje, že Alan Jackson je i po 25 letech na uměleckém vrcholu.

01. You Can Always Come Home
02. You Never Know
03. Angels And Alcohol